سخنان حکیمانه فلاسفه , سخنان کوتاه بزرگان و جامعه شناسان

سخنان حکیمانه فلاسفه , سخنان کوتاه بزرگان و جامعه شناسان

سخن بزرگان . سخنان ناب بزرگان . سخنان فلسفی . سخنان حکیمانه . جملات زیبا از بزرگان
سخنان حکیمانه فلاسفه , سخنان کوتاه بزرگان و جامعه شناسان

سخنان حکیمانه فلاسفه , سخنان کوتاه بزرگان و جامعه شناسان

سخن بزرگان . سخنان ناب بزرگان . سخنان فلسفی . سخنان حکیمانه . جملات زیبا از بزرگان

جملات جنجالی دکتر علی شریعتی و حکیم ارد بزرگ

 

http://www.iec-md.org/monasebatha/digar/images/ali_shariati_5.jpghttp://tradea.org/uploads/o/orodism/1648.jpg




دکتر علی شریعتی : خلاصه ، این بازگشت خویشتن تاریخی که می گوییم بازگشت به گذشته گرایی نیست . بازگشت به کهنگی، به سنگ گرایی، بازگشت به جُل الاغ نیست .


حکیم ارد بزرگ : عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست .


دکتر علی شریعتی : اگر بازگشت به نژاد بشود ، راسیسم است ، فاشیسم است ، نازیسم است ، یک نوع شوینیسم احمقانه جاهلی است ، بازگشت به حصارهای تنگ نظرانه ی سنت پرستی است .


حکیم ارد بزرگ : شورانگیزترین عشق ، دلدادگی به میهن است .


دکتر علی شریعتی : به نژاد نمی خواهیم برگردیم ، به حصارهای بومی کلاسیک نمی خواهیم برگردیم و انسان را به پرستش خاک و خون نمی خواهیم برانیم .


حکیم ارد بزرگ : اگر ارزش های میهنی کمرنگ شوند یکپارچگی کشورها به خطر می افتد .


دکتر علی شریعتی : اگر به خویشتن نژادی برگردیم، به راسیسم و فاشیسم و جاهلیت قومی نژادی دچار شده ایم و این یک بازگشت ارتجاعی است.


حکیم ارد بزرگ : به آنهایی که می گویند "اُرد" عشق نمی شناسد بگویید او هم عاشق شد ! ... یک بار و برای همیشه ... عاشق میهن پاکش "ایران" ...


دکتر علی شریعتی : آن خویشتن هخامنشی و باستانی و قدیم ما ، خویشتنی است که در تاریخ ، مورخین ... آن خویشتن را می توانند کشف بکنند ، بخوانند و بفهمند . ولی ملت ما آن خویشتن را به عنوان خویشتن حس نمی کند و قهرمانان ، شخصیت ها ، نبوغ ها ، و افتخارات و اساطیر آن دوره در میان مردم ما حیات و حرکت و تپش ندارد .


حکیم ارد بزرگ : کورش نماد فرمانروایان نیک اندیش است و نام او می ماند ، چرا که از راستی و کمک به آدمیان روی برنگرداند .


دکتر علی شریعتی : ما یک خویشتن باستانی داریم ، مال هخامنشی ، دوره ی ساسانی ، دوره ی اشکانی ، و دوره ی پیش از آن ها . آیا به آن ها برگردیم ؟ ...آن خویشتن خویش کهن است ، خویش قدیمی است . خویشتنی است که در تاریخ ثبت شده است . خویشتنی است که فاصله ی طولانی قرن ها پیوند ما را با آن ها گسسته است .


حکیم ارد بزرگ : کجا دلبری زیباتر از "ایران" سراغ دارید ؟ معشوقی که هزاران هزار پیکر عاشق در زیر پایش ، تن به خاک کشیده اند .


دکتر علی شریعتی : بازگشت به خویشتن ... آن خویشتنی است که زنده است . آن خویشتن ، خویش باستانی که بر اساس استخوان های پوسیده مبتنی است ، نیست .


حکیم ارد بزرگ :  در کاخ های ویران شده نامداران سرزمینمان ایران می توان هزاران هزار چشمه جاری دید ...می توان فریادهای دادگستر آنها را شنید ... و تنهایی را از یاد برد .


دکتر علی شریعتی : بازگشت به خویشتن ... کلاسیسیسم مرده ی باستان شناسی نیست .


حکیم ارد بزرگ : رود مهر در این سرزمین جاریست ... آزادی و آزادگی خواست همیشگی ایرانیان بوده است .


دکتر علی شریعتی : من نمی خواهم بگویم که هنر نزد ایرانیان است و بس .


حکیم ارد بزرگ : ایران سپیده دم ، تاریخ است .




- تمام جملات دکتر علی شریعتی از کتاب بازگشت به خویشتن برداشت شده است اصل کتاب را در آدرس زیر ببینید :
http://nimeharf.com/books/BazgashtKhish.pdf

- تمام جملات حکیم ارد بزرگ از کتاب سرخ برداشت شده است اصل کتاب را در آدرس زیر ببینید :
http://7645.blogsky.com


منبع : فیس بوک
نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 09:25 ب.ظ

سخنان دکتر شریعتی پشتوانه ی عقلی دارند نه مثل ارد احساسی، من از ارد می پرسم سرزمین چیست؟ انسان چیست؟ ایرانی یعنی چه؟ کشور و سرزمین محدوده ای است که بزرگی آن نشانه ی کشته شدن انسان های بیشتری بوده است آهای کسانی که به بزرگی ایران می نازید برای این پهناوری چقدر نادر کشت و نادرها..؟؟ انسان حقیقتی است که با داشتن ارزش هایی که از دیدگاه انسان های متفاوت مقام بالاتر یا پایین تری دارد و البته طبق قرآن بالاترین مقام انسان ها مختص باتقواترین آن هاست بدین ترتیب سیاه و سفید ایرانی و امریکایی و همه و همه به خودی خود برتری بر یک دیگر ندارند.من انسانم. من ایرانی بودنم را مقدم بر انسان بودنم نمی دانم. و اگر هم محبتی به ایران دارم برای این است که حب الوطن من الایمان

نگاه سیاه و سفید داشتن وحشتناک است اگر سربازان ما در مرز ها نباشند همین داعش دمار از روزگار ما در می آورد و ما زنان ایرانی را خرید و فروش می کند و مردان را می کشد . پس مرز لازمه امنیت است ایران هم باید باشد تا بتوانیم زندگی کنیم .در ضمن شما اگر حکیم ارد بزرگ را می شناختید او را ضد انسان معرفی نمی کردید این فیلسوف بزرگ می گوید : بیاد بیاوریم که انسانیم و انسانیت مهمترین چیزی است که از ما انتظار می رود.

موسی ناصری یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:54 ب.ظ http://mosanaseri.blogfa.com

ارد بزرگ واقعاً زیباترین جملات را به زبان آورده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد